Під час чергового засідання
виконкому його члени розв’язували завдання з декількома невідомими. На порядку
денному стояло питання підвищення тарифу на проїзд в громадському транспорті.
Хвиля підвищення цін котиться Україною. Перевізники теж підхопили цю хвилю,
незважаючи на суворі вказівки віце-прем’єра Розенка.
На сьогодні діє тимчасовий тариф на
пасажирське перевезення, який був затверджений торік. Його приймали тимчасово,
але у нас немає нічого більш постійного ніж тимчасове.
На розгляд виконкому був поданий
новий тариф. По місту він мав скласти 4,50 грн. та 5,75 грн на Власівку. Перевізники
мотивували підвищення зростанням мінімальної зарплати до 3200 грн, підвищенням цін
взагалі, та на запчастини й бензин зокрема. Низький тариф, за твердженням
перевізника Макарова, призводить до того, що він закупає запчастини не нові, на
які ціни досить високі, а на розборках, які уже були в користуванні. Такий стан
справ може привести до аварій на дорогах та небезпеки пасажирів.
Опонували перевізникам громадські
активісти та депутати. Надія Мальцева повідомила, що громадська комісія
проаналізувала подані розрахунки перевізників та зробила зауваження, серед яких
відсутній переліку транспорту
на маршрутах, невизначений пасажиропотік, відсутні обґрунтування витрат на ремонт
авто.
Депутати теж пропонували не
підвищувати тариф, аргументуючи це непрозорістю розрахунків. На підкріплення
своїх доводів Руслан Степура передав членам виконкому лист з підписами громадян
проти підвищення тарифу. Крім того, депутати робили акцент на відсутності
конкуренції. В цьому вони традиційно звинуватили владу. Також, депутати
впевнені, що влада нічого не робить, щоб залучити до нас перевізників з інший
міст, які, на їх думку, тільки й чекають, щоб їх запросили до міста. Я вже
майже в це повірив, але несподівано пригадав історію з погромом таксистів.
Піднімали депутати і питання
внутрішніх відносин в стані перевізників.
Рішення щодо підвищення цін не набрало необхідної
кількості голосів. І вже від сьогодні проблеми з перевезенням ми будемо
відчувати все більше та більше.
Від себе. Проблема з перевезенням в місті застаріла.
Справа в тому, що конкурс на маршрути може виграти тільки одне підприємство –
АТП. Такі умови конкурсу, які прописані на законодавчому рівні. Дивно, але закон, який мав сприяти формуванню
ринку послуг, руйнує його. Альтернативного, муніципального, транспорту у нас
немає. Потрібне нестандартне рішення, яке могло б вирішити проблему.
Щодо внутрішніх проблем на підприємствах, яка полягає у
відносинах між підприємством, яке має здійснювати перевезення, та приватними
власниками чи водіями авто, то вирішити цю проблему можна тільки шляхом
переговорного процесу суб’єктів відносин.
Вадим Степанець
Коментарі
Дописати коментар