Сьогодні, зранку, засідав виконком світловодської міської ради. Разом з
черговими питаннями життєдіяльні міста, члени виконкому мали вирішити долю
корегування тарифу на обслуговування багатоквартирних будинків та прибудинкових
територій. Напередодні Громадська рада розглядала це питання та громадські
активісти не знайшли спільної думки. Тепер мав сказати своє слово виконком.
Нагадаю читачам, що тариф не змінювався та не коригувався з 2009 року. За
цей час мінімальна заробітна плати збільшилася майже вдвічі. Підвищився тариф
на електроенергію та ціни на пальне. Це спонукало виконавців послуг ініціювати
корегування тарифу. Доводи щодо цього члени виконкому сприйняли позитивно, але
у Ірини Козак були деякі заперечення щодо процедури прийняття змін.
Спираючись на закон України «Про житлово-комунальні послуги» та відповідні
постанови Кабміну, Ірина стверджувала, що в разі корегування тарифу ініціатори
мали менше ніж за 15 днів до введення їх у дію повідомляє про це споживачів. З’ясувалося, що таку роботу проведено не було. Кім того, Ірина Козак, сумнів щодо економічної обґрунтованості корегування та висловила застереження щодо фаховості освіти начальника управління економіки Олександра Наумчика. Але останній розвіяв застереження Ірини Козак та повідомив, що має відповідну освіту бухгалтера.
Більшість членів виконкому пристали на пропозицію Ірини Козак, та запропонували відправити проект на доопрацювання, не взявши до уваги інформацію юриста виконкому Людмили Данілевської. Вона повідомила, що згідно Закону України «Про житлово-комунальні
послуги» для корегування тарифу застосовується інша процедура і вона не була
порушена. Дійсно п. 10 статті 31 Закону «» звучить так.
«У разі зміни протягом строку дії
цін/тарифів обсягу окремих складових економічно обґрунтованих витрат з причин,
які не залежать від виконавця/виробника, зокрема, збільшення або зменшення
податків і зборів, мінімальної заробітної плати, орендної плати та
амортизаційних відрахувань, підвищення або зниження цін на паливно-енергетичні
та інші матеріальні ресурси, виконавці/виробники проводять коригування
встановлених цін/тарифів на житлово-комунальні послуги і подають на
затвердження до органу, уповноваженого здійснювати встановлення таких
цін/тарифів. При цьому перерахунок цін/тарифів може проводитися шляхом коригування
лише тих складових структури цін/тарифів, за якими відбулися цінові зміни в бік
збільшення або зменшення. При коригуванні
додатково враховується компенсація втрат (або вилучення необґрунтовано
отриманих прибутків) від застосування не скоригованої на зміну вартості окремих
витрат ціни/тарифу в період до встановлення скоригованих цін/тарифів.
Орган, уповноважений здійснювати
встановлення цін/тарифів, зобов'язаний прийняти рішення про коригування тарифу
не пізніше ніж через 10 днів з дня отримання відповідного подання…».
Працюючи над даною
публікацією, я знову отримав докази мого переконання в тому, що при формуванні
виконавчого комітету міської ради ми, депутати, зробили помилку. В п. 3 ст. 52 Закону
«Про місцеве самоврядування в Україні» зазначено наступне. «Виконавчий
комітет ради утворюється у складі відповідно сільського, селищного, міського
голови, районної у місті ради - голови відповідної ради, заступника
(заступників) сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті
ради, керуючого справами (секретаря)
виконавчого комітету, а також керівників відділів, управлінь та інших
виконавчих органів ради, інших осіб…»
Втім, ми сформували виконком
так, що у його складі переважають інші особи – представники політичних партій.
То як розглядати сьогоднішнє
рішення? Некомпетентність членів виконкому? Бажання перестрахуватися, чи
політичні ігри?
Вадим Степанець
Коментарі
Дописати коментар