На минулому тижні засідала Громадська рада при Світловодському міськвиконкомі.
На порядку денному було питання пільгових перевезень в місті. На міських маршрутах
здійснюють перевезення пасажирів автобуси в режимі рейсового автобуса та
автобуси, які здійснюють перевезення в режимі маршрутного таксі. Перші возять
пільговиків без обмежень, але кількість їхніх рейсів обмежена, другі… А з
другими – проблема.
Вони, згідно закону, взагалі не повинні возити пільговиків. Компенсація від
держави щодо пільгових перевезень надходить тільки для рейсових автобусів. До того
ж гроші надходять не регулярно і вони не покривають усіх витрат на ці
перевезення. Це факт. Фактом є те, що пільговики - це досить чисельна категорій
населення. І, нарешті, ще один факт. В місті практично 46% від пасажирів
громадського транспорту складають пільговики.
Питання: що робити? Протягом двох останніх років між владою, перевізниками
та громадськістю йдуть гарячі дискусії. За їх результатами був підписаний
меморандум між трьома сторонами. За ним перевізники зобов’язалися перевозити в
маршрутному таксі, в залежності від категорії автомобіля, 2 - 4
пільговика. Але, з початком російської
агресії та загострення кризи, перевізники спочатку відмовилися від перевезення
4 пасажирів, а на кінець 2014 року і взагалі від безкоштовного перевезення
пільговиків. Саме цю ситуацію і
розглядала громадська рада.
Відбулася дискусія, підчас якої сторони обмінялися думками та аргументами. Переповідати
усю дискусію не буду. Нічого нового учасники
не сказали. Читачі, яким цікава ця тема і які слідкують за нею, знайомі
аргументацією сторін. Але цього разу ми почули і дещо нове. Представник влади
повідомив, що перед тим, як відмовитися від двох пільгових місць, перевідники
направили листа владі. В ньому вони повідомляли про припинення дії меморандуму.
В разі, якщо влада буде наполягати на дії останнього, то вони будуть наполягати
на підвищення тарифу на проїзд більше ніж на одну гривню. Як вам такий пасаж! Присутній
на засіданні заступник директора АТП Анурін не коментував це твердження. Отже,
перевізники возили пільговиків не безкоштовно.
Якщо проаналізувати усі попередні підвищення плати за проїзд, то вони
розпочиналися саме із «наїзда» на пільговиків. Особисто я сприймаю таку
поведінку наших перевізників як відвертий шантаж усіх жителів міста, які
користуються громадським транспортом.
Вадим Степанець
P.S. Уже після завершення статті, я дізнався, що володарі авто
та водії направили листа до міського голови. В ньому вони повідомляють, що керівники
одного з перевізників підвищили плату за путівки та маршрут. Проблема загострюється.
Для довідки. Перевізник, який
виграв конкурс на перевезення, практично не може забезпечити перевезення
власним транспортом. Вони наймають іншого перевізника та приватних власників
авто. Останні платять за путівки, маршрут, ремонт автобусів, зарплату водіям
тощо.
Коментарі
Дописати коментар